Bij het suppen denk je meteen aan ‘water’, ‘koud’ en ‘nat’. In 90% van de tijd krijg je het niet koud en word je ook niet nat. Voor het suppen draag je lekker zittende sportkleding. Voor de dames is dit een sportlegging met daarboven een T-shirt of een hemd in de zomer. De heren dragen meestal een hardloopbroek of een trainingsbroek met daarboven een T-shirt.

Wanneer het kouder wordt, kan het fijn zijn om een thermoshirt aan te trekken. Het is altijd verstandig om een extra jasje mee te nemen voor de warming-up of voor na het suppen. Wanneer je het warm krijgt, kun je je jasje uittrekken en onder de elastieken op je board doen.
Als het regent neem dan een regenjasje mee die ademt, bijvoorbeeld van het hardlopen of wielrennen.

Suppen is het prettigst om te doen wanneer je dit doet op blote voeten, zo heb je direct contact met je board. Wanneer je toch schoenen aan wilt trekken, dan adviseer ik surfschoentjes.

Zorg er altijd voor dat je een extra set droge kleren en een handdoek meeneemt naar de les en/of training. Mocht je in het water vallen, dan kun je na de training direct omkleden.


Checklist als je gaat suppen:

  • Kleren afgestemd op het weer, zorg voor laagjes zodat je iets uit kan doen.
  • Droge kleren mee voor als je toch in het water valt.
  • Een handdoek om je af te kunnen drogen.
  • Flesje drinken voor tijdens/na de les.
  • Iets van eten voor na de tijd, denk aan een banaan of een stuk ontbijtkoek.
  • Eventueel een waterdichte zak zodat je je spullen zelf mee kunt nemen, als dat gewenst is.
  • Heb je een bril, zorg er dan voor dat er een touwtje aan zit zodat deze niet af kan vallen, brillen blijven helaas niet drijven.